Wednesday, June 17, 2009

pengalamanku

hari nie big bos xder..leh la aku bercerita kat sini pengalaman aku masa nak bersalin.

Pg 3hb febuari aku bangun dari tidur nak g mandi tiba2 aku tersa kat paha aku cam ader benda mengalir...aku tengok ader darah apa lagi terkejut lerr aku.aku kejutkan asben. Dia cam mengelabah gak lerrr.lepas mandi dan sarapan ktrg pun gerak kuar nak g spital lerr...jalan plak jam

Kebiasan kami dalam kete dengar sinar pagi...sempat ler asben aku antar sms kat sinar coz jalan jam...yang mengejutkan aku krew sinar pagi telefon.Gembira ader terkejut pun ader.

Sampai kat hukm dr kata baru terbuka 2 cm dan aku kena tahan wad.sepanjang kat dalam wad aku xder sakit sikit pun...esoknyer doktor kata bukaan still 2cm dan doktor tanya nak balik ker aku cakap nak tp selepas doktor pakar datang dia x galakkan aku balik coz usia kandungan dah 39 minggu...dia takut terberanak kat umah lagi pun nie first baby kami.

Doktor pakar cadangkan aku di induse....lepas induse baru lerr aku tau camner sakit nak bersalin.dari pukul 9pg hinnga 9malam aku menahan sakit...pukul 9.30 doktor kata bukaab dah 3cm. aku ditolak ke labour room.masa di tolak tuu aku rasa takut n teruja pun ader.

sepanjang kat labour room asben aku temankan aku...sian aku tengok dia coz dah sehari suntuk menemankan aku.kat labour sekali lagi aku di induse..mas tuu sakitnu=yer bukan main lagi...x dapat aku gambarkan kesakitannyer.Pukul 1.30 pg diorang tambah lagi dos induse masa nieee sakit dia aku memang x tahan dan bukaan baru 4 cm hanya air mata jer yang dpat menggambarkan kesakitan aku masa tuuu.

tepat jam 3.30pg doktor datang dan gtau aku terpaksa operation coz pergerakan jantung baby x cantik n diorang takut baby lemas.Masa tuu tuhan jer yang tau perasaan aku...takut na dalam masa yg sama ubat induse yg secondtime tuu plak baru terasa...memang sakit!

Masa kat bilik OT aku memang tengah sakit...aku mintak tolong staff bilik ot nak pegang tangan dia coz aku takut n sakit....masa doktor nak bius pun aku still pegang tangan dia...lepas bius aku tengok tangan kakak tuu lebam sikit( aku c=x perasan palak terpegang kuat sangat)tp aku dah mintak maaf dah hee hee hee

tepat jam 3.55pg lahirla permata hati kami iaitu MOHAMMAD RAZIQH NAEM, 2.79kg jer

Kami bersyukur sangat...

.......umi ngan walid sayang sangat kat raziqh............
.....semoga raziqh menjadi anak yang soleh...amin...........

No comments:

Daisypath Next Aniversary Ticker

Dhoom